Istoric

Istoricul Proiectul „Fii tu însuți”

Perioada de desfășurare:
Proiectul pilot s-a desfășurat în anul școlar 2011-2012 în cadrul Colegiului Tehnic Iuliu Maniu cu toate clasele a IX a.
În anul școlar 2012-2013 proiectul s-a desfășurat în 5 licee bucurește (: Colegiul Tehnic ‘Iuliu Maniu’, Colegiul Tehnic ‘Gheorghe Asachi’, Liceul Teoretic ‘Eugen Lovinescu’, Liceul Teoretic ‘Tudor Vladimirescu’ și Colegiul Național ‘Octav Onicescu’) la toate clasele a IX a și a XII a din aceste licee, în cadrul orelor de dirigenție.

Parteneri
Inspectoratul Școlar al Municipiului București
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6
Cele 5 licee bucureștene (: Colegiul Tehnic ‘Iuliu Maniu’, Colegiul Tehnic ‘Gheorghe Asachi’, Liceul Teoretic ‘Eugen Lovinescu’, Liceul Teoretic ‘Tudor Vladimirescu’ și Colegiul Național ‘Octav Onicescu’)

Beneficiari direcți și indirecți
Aproximativ 1500 elevi în clasele a IX a și a XII a din cele 5 licee
Profesorii diriginți
Părinții elevilor
Societatea civilă

Obiectivele proiectului
Promovarea în rândul liceenilor a unui comportament responsabil față de sine și față de ceilalți;
Îmbunătățirea relațiilor dintre profesori și elevi (relație bazată pe respect), dar și în grupurile școlare și de prieteni;
Dezvoltarea abilităților de viață, prin tehnici specifice educației nonformale;
Prioritizarea activităților de zi cu zi;
Îmbunătățirea comunicării interpersonale;
Adaptarea orelor de dirigenție la nevoi și interese;
Activități în cadrul proiectului;
Promovarea proiectului;
Realizarea parteneriatelor între Asociația Ramura – Centru de Excelență și terți;
Atragerea de donații și sponsorizări necesare desfășurării proiectului în condiții optime;
Recrutarea și formarea echipei de traineri;
Organizarea și susținerea activităților planificate în cadrul proiectului (susținerea cursurilor dupa curricula de curs, Organizarea unei competiții de proiecte în săptămâna “Să fii mai bun, sa știi mai multe”; Organizarea excursiei- premiu pentru câștigători);
Evaluarea proiectului.
Echipa de lucru
Un număr de 21 de traineri voluntari specialiști în protecția copilului (asistenți sociali, psihologi), precum și traineri autorizați, angajați în diverse companii de training.

Teme de lucru
Pentru clasele a IX-a dezbaterile au fost pe următoarele teme: Cunoașterea/Respectul de sine și față de ceilalți, Gestionarea agresivității, Introducere în Metoda LIFO® Life Orientation (2 ore), Comunicarea interpersonală, Managementul timpului și prioritizarea activităților și Proiectul de viață- tehnici pentru dezvoltarea unor abilități de viață.
Pentru clasele a XII-a dezbaterile au fost pe urmatoarele teme: Managementul timpului și prioritizarea activităților, Introducere în Metoda LIFO® Life Orientation (2 ore), Tehnici de susținere a unui interviu de angajare -4 ore (Cum îmi găsesc un loc de muncă, Ținuta, Tehnici de comunicare, Compensarea lipsei de experiență prin calitățile personale, Cum îmi construiesc un CV).

Întâlnirile (7ore/clasa) au fost susținute de 4 formatori autorizați/liceu (asistent social, psiholog, formatori management, comunicare și resurse umane), cu o bogată experiență în furnizarea de traininguri atât pentru adolescenți cât și pentru adulți. Tehnicile utilizate au fost de educație nonformală, jocuri, activități ce au permis activarea, conștientizarea, susținerea și chiar dezvoltarea unor resurse personale ale adolescenților.
Proiectul ”Fii tu însuți” s-a încheiat cu un concurs de proiecte susținute în cadrul săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, iar echipele desemnate câștigătoare cu proiectul cel mai interesant/cel mai bun/cel mai creativ (o echipă de 5 elevi din clasa a IX-a și una de clasa a XII-a pe fiecare liceu) a primit o excursie premiu la Timișul de Jos cu program inclus “Școala experiențelor” în perioada 26-28 aprilie 2013. Excursia (cazare, masă, program educativ) și transportul au fost achitate integral de Asociația Ramura prin sponsorii proiectului.
Anul 2013 s-a încheiat prin acordarea titlului „Voluntarul anului – Domeniul Educație” pentru Doamna Dina Elena, în cadrul Galei Naționale a Voluntarilor pentru toată activitatea depusă (negociere parteneriate, găsirea de sponsori, organizare întâlniri de formare cu voluntarii din proiect, concepere curricula, livrarea de cursuri elevilor, organizarea excursiei premiu etc.) și în cadrul acestui proiect.